Valencià / Castellano  ·  TEL. 961 329 017 · EMAIL escuela2@escuela2.es

L'ESCOLA

QUI SOM

Som una cooperativa d'ensenyament compromés amb l'educació integral del nostre alumnat, preparant-lo per a participar en la societat de manera crítica, compromesa i creativa.

Responem a les necessitats de la nostra comunitat educativa a través d'experiències basades en principis inclusius i cooperatius. El nostre projecte empresarial es desenvolupa en l'àmbit de l'economia social assegurant la sostenibilitat i el desenvolupament actiu dels seus entorns.

EL NOSTRE COMPROMÍS

Som una escola democràtica i laica que desenvolupa un model de gestió participativa i compromesa amb una societat més justa. Mitjançant d'una gestió participativa alumnes, pares, professors, etc. formem part activa del projecte d'escola. Escola laica, que educa en valors humanistes i universals, en la pluralitat, en el respecte als drets humans, en l'assumpció de la diferència i de la diversitat i en els valors ètics i no sexistes. Escola compromesa amb els valors democràtics fomenta la participació de les famílies implicant-les en l'objectiu de fer una escola de tots i totes.

EL NOSTRE LLENGUATGE

Som una escola cooperativa basada en la cooperació, l'ajuda mútua i el treball en equip. Escuela 2 funciona en regim de cooperativa des de 1983, això suposa la gestió col·lectiva dels seus recursos com a escola, mitjançant la participació igualitària de tots els seus membres, compromesa amb els principis de l'economia social, i amb una implicació de tots i totes en el projecte educatiu. L'escola des de les seues vivències diàries pretén ser l'escenari real, sobre el qual aprenem tots junts a conviure, els mestres i les mestres, els xiquets i les xiquetes, i també les seues famílies, formant una "comunitat educativa en la qual ens ajudem els uns als altres.

LA DIVERSITAT

Per a Escuela 2, el tractament de la diversitat ha sigut un suport teòric i de pràctica educativa molt important al llarg de la nostra trajectòria. Des dels nostres inicis hem escolaritzat a alumnes amb Necessitats Educatives Especials generant-los la necessitat constant de cerca de metodologies i de recursos que ens ajudaren a fer més fàcil i eficaç aquest objectiu. Entenem l'atenció a la diversitat com una cosa consubstancial a la nostra pròpia acció a l'aula. Educar en la diversitat és una actitud i una convicció personal de tot l'equip. La nostra escola acull a tots, des d'una valoració positiva de cada alumne, respectant el dret de cadascun d'ells a tindre igualtat d'oportunitats, independentment del seu origen i història particular.